Ofte stilte spørsmål

Har du spørsmål vedrørende våre tjenester? Du finner sikkert svar her!

Generelle spørsmål

De ofteste spørsmålene vi får fra kundene. Håper du finner svar på det du lurer på!
Hvor jobber dere?

For tiden betjener vi hovedsakelig Oslo og Viken. Du kan bestille vasketjenester i Oslo, Bærum, Asker, Drammen, Drøbak, Ski, Nessoden, Lillestrøm og andre steder i dette området. Vi er i stadig vekst og gir beskjed på bloggen så snart vi har begynt å jobbe i et nytt område!

Hva er timesatsen deres?

Vi utfører omfangsbaserte vasketjenester. Det betyr at timesatsen kun er en av faktorene som bestemmer endelig pris. Når du får et prisestimat fra oss, inkluderer den bl. a. kjøring, parkeringsgebyr, bompenger, drivstoff, vaskemidler osv.

Er dere en godkjent renholdsbedrift?

Ja, vi er en lovlig godkjent renholdsbedrift. Du kan bekrefte dette ved å sjekke Grønt Renhold sin profil i Arbeidstilsynets renholdsregister. Alle våre renholdere er ansatt hos oss. Vi bruker ikke små underleverandører. Vi kjemper aktivt mot svart arbeid i bransjen og sikrer et trygt arbeidsmiljø for våre medarbeidere.

Vasker dere kontorer og trappeoppganger?

Ja, det gjør vi! Vi er en totalleverandør innen renhold. Det betyr at Grønt Renhold også utfører kontorvask, trappevask, gulvbehandling og andre renholdstjenester for bedrifter og borettslag. Vi har en stor portefølje av bedriftskundene. Gjerne spør oss om referanser og uforpliktende tilbud!

Hva slags vaskemidler bruker dere?

Vi er en miljøvennlig renholdsbedrift og følger Miljøfyrtårn sine retningslinjer for miljøvennlige næringsvirksomheter. Våre renholdere bruker kun grønne produkter med nøytral pH til rengjøring. Det er strengt forbudt hos oss å bruke sterke vaskemidler og kjemiske stoff som klorin eller salmiakk.

Hvor mange renholdere jobber på ett oppdrag?

Vi pleier å tildele to personer for å utføre jobben. De to renholderne jobber sammen så ofte som mulig. Derfor har de gode samarbeidsrutiner og utfører jobben raskt og effektivt. På den måten kan vi tilby deg en gunstig pris for vasking.

Snakker deres ansatte norsk?

Alle våre ansatte snakker minst engelsk. En betydelig del av dem snakker også norsk. Imidlertid pleier kundene å ta kontakt med vårt kontor dersom de vil gi beskjed om noe. Våre kontormedarbeidere snakker norsk og videreformidler alle meldingene til renholderne med en gang.

Hvor mange kunder har dere?

For tiden har vi over 700 kunder med faste renholdsavtaler. Det er avtaler om privat hjemmerengjøring, kontorvask og trappevask. I tillegg utfører vi mange engangsoppdrag som flyttevask, hovedrengjøring og vindusvask. Vi utførte over 12 000 oppdrag i 2021. Hjelp oss øke disse tallene!

Har dere skadeforsikring?

Ja, selvfølgelig. Vi er forsikret i forsikringsselskapet If. Forsikringssummen utgjør kr 10 mill. Dersom vi knuser eller skader noe hos deg ved uhell, tilbyr vi kompensasjon. Våre ansatte tar ikke økonomisk ansvar for eventuelle skader. Imidlertid er de forpliktet til å gi beskjed umiddelbart til oss dersom noe skjer på oppdraget.

Bruker dere firmabiler?

Ja, kanskje har du allerede sett oss på veiene i Oslo og Viken. Våre ansatte bruker firmabiler for å transportere vaskemidler og utstyr. De får betalt for kjøring ifølge loven. Denne kostnaden er inkludert i prisestimatet du får fra oss. En del av ansatte bruker offentlig transport og utfører hjemmerengjøring med kundens vaskemidler. Da kan vi både tilby deg et hyggeligere pris for selve vaskingen og spare miljøet enda mer.

Når jobber dere?

I utgangspunktet utfører vi oppdrag fra kl. 8:00 til kl. 16:00 fra mandag til fredag. I enkelte tilfeller kan vi avtale renhold på kveldstid og lørdager. Vårt kontor er tilgjengelig på virkedager fra kl. 08:00 til kl. 17:00. Vi jobber ikke på søndager.

Vaskehjelp - ofte stilte spørsmål

Dersom du lurer på noe knyttet til hjemmerengjøring, kan du finne svar på spørsmålet ditt her.
Hvor ofte utfører dere regelmessig vasking?

Det kommer an på dine behov. Vi er fleksible og kan utføre jevnlig hjemmerengjøring f.eks. annenhver uke, hver 4. uke osv. De fleste kundene velger vask annenhver uke. Hvis du velger en frekvens og vil endre den etter hvert, er det helt i orden for oss. Dine behov står på første plass.

Får jeg et fast vasketeam dersom jeg inngår en avtale med dere?

I utgangspunktet tildeler vi deg samme team som kom på prøvevask. De er jo kjent med hjemmet ditt etter første vasking. Etter hvert kan det skje noen endringer i forbindelse med ferie og fravær. Imidlertid er vi klare over at det er veldig viktig for kundene å ha samme folk i huset. Det er også bedre for våre ansatte. Vi gjør alt for å sikre det.

Kan dere bruke mine egne vaskemidler til hjemmerengjøringen?

Ja, hvis du foretrekker det så er det fint for vår del. Da får du også en hyggeligere pris for vi slipper bruk av egne vaskemidler og kostnader knyttet til firmabil. Vi tildeler kun en renholder til oppdrag med kundens vaskemidler. Denne personen reiser med kollektiv transport. På den måten beskytter vi miljøet enda mer!

Trenger dere en ekstra nøkkel fra meg?

Vi er fleksible når det gjelder adgang til hjemmet ditt. Du kan gi oss en egen nøkkel mot kvittering. Vi oppbevarer og merker nøklene ifølge strenge sikkerhetsprosedyrer.

Hvis du ikke vil gi oss egen nøkkel, er det andre muligheter. Du kan utstede oss en kode til kodelåsen, gjemme nøkkelen i et avtalt sted eller slippe oss inn når du er hjemme. Det er opp til deg!

Får jeg beskjed når dere kommer på neste vasking?

Då får en SMS-varsel fra oss minst 2 virkedager før neste vask. Da opplyser vi hva nøyaktig ankomstid blir. Vi holder oss i tidsrom for vasking du foretrekker. Dersom oppgitt klokkeslett ikke passer, bare si ifra så prøver vi å omgjøre planen eller finne en annen løsning.

Er jeg nødt til å betale for en avlyst vask?

Du kan avlyse vask uten kostnader før kl. 16:00 virkedagen før ankomsten vår. Dersom du avlyser vask etterpå, er vi dessverre nødt til å fakturere deg grunnet kort varsel. Vi er lovpålagt til å utbetale lønn til våre ansatte for en bekreftet timeliste.

Er vindusvask inkludert i fast vaskehjelp?

En skikkelig vindusvask krever mer tid og utstyr. Derfor anser vi den som en ekstra tjeneste utenfor vanlig hjemmevask. Du kan gjerne bestille vinduspuss gjennom SMS, telefon, mail og andre kanaler.

Kan dere vaske ovnen ved fast vaskehjelp?

I utgangspunktet vasker vi ovnen og andre hvitevarer inne som en tilleggsoppgave utenfor standard vask. Dersom det er viktig for deg at vi gjør det regelmessig, kan vi godt inkludere dette i fast avtalen vår. Dine behov er jo vårt tilbud!

Hva skjer hvis dere knuser eller skader noe hjemme hos meg?

Våre ansatte er forsiktige og tar vare på ditt hjem som på eget. Imidlertid kan uhell skje. Våre ansatte er forpliktet til å melde fra om slike skader til oss. Vi har full forsikring, altså tilbyr vi deg kompensasjon direkte eller gjennom forsikringsselskapet.

Kan dere utføre noen ekstra oppgaver under regelmessig vasking?

Ja, bare si ifra hva du trenger og vi finner en løsning! Våre vasketjenester er skreddersydde for enhver kunde. Vi vet at folk har forskjellige behov. Derfor tilpasser vi vårt tilbud til dine forventninger.

Flyttevask - ofte stilte spørsmål

Har du spørsmål om utvask, bla gjerne mellom de ofteste spørsmålene fra kundene.
Hvor mye koster en flyttevask?

Prisen er avhengig av dine behov og grunnleggende faktorer som f.eks. vaskeareal. Du kan få et uforpliktende estimat når du bruker vårt bestillingskjema for flyttevask.

Har dere egne vaskemidler og utstyr?

Ja, vi bruker våre egne vaskemidler og utstyr på flyttevasken. Alt dette er inkludert i vårt pristilbud.

Er jeg nødt til å forberede boligen før flyttevask?

Vi forutser at din bolig er tomt for møbler før flyttevasken. Eneste unntak er hvitevarene som du ønsker at vi vasker til og med. Du bør også koble av hvitevarene som trengs å vaske inne – kjøleskap og fryseboks. Det er nødvendig at det er tilgang til varmt vann i boligen samt belysning og oppvarming.

Hva skjer dersom jeg eller kjøper har merknader til jobben?

Både du og kjøper har rett til å ha merknader til jobben vår. I dette tilfellet ber vi at du sender oss bilder på mail. Vi forbeholder oss rett til utbedring av jobben innen 48 timer fra mottak av merknadene.

Hvordan betaler jeg for flyttevasken?

Først ber vi at du og kjøperen godkjenner jobben vår. Deretter sender vi deg faktura på mail eller i vanlig post. Du kan oppgi hvordan du vil motta faktura fra oss i vaskeskjemaet vårt.

Hvordan kan jeg slippe dere inn i huset?

Du kan ta oss imot ved ankomsten og komme tilbake når vi er ferdig med jobben. Eventuelt kan du gi oss en nøkkel. Når vi fullfører jobben, kan vi legge nøkkelen igjen i postboksen eller i et annet avtalt sted. Vi er fleksible og det er opp til deg. Imidlertid kan vi ikke transportere nøklene til et annet sted. Dette kan kun skje mot ekstra avtale og betaling.

Vasker dere hvitevarer innvendig? Er dette inkludert i prisen?

Ja, vi vasker hvitevarer dersom du trenger det. Vi vasker blant annet:

  • Kjøleskap og kombikjøleskap,
  • Side-by-side kombikjøleskap,
  • Komfyr,
  • Oppvaskmaskin,
  • Vaskemaskin,
  • Stekeovn.

Vi anser vask av hvitevarer som ekstra oppgaver. Du kan inkludere de i endelig pris når du bruker vårt bestillingsskjema.